Skip to content

Meddelande till mina välgörare

december 3, 2015

Den här posten vänder sig till er som bidrar till mitt patreon-konto.

Jag noterar att en del av er har fått sin betalningsinformation ”declined by the processor”. Jag vet inte riktigt vad det innebär, mer än att jag inte fått era ”pledges”. Det är förstås OK om det är så att ni inte tycker jag är värd ert stöd längre, men i så fall kanske ni kan ta bort era pledges helt så att ni inte fyller mitt ömtåliga hjärta med falska förhoppningar varje månad. Annars kan ni ju se över er betalningsinfo.

From → Uncategorized

2 kommentarer
  1. Monica permalink

    Hej, jag är väl en slags välgörare i så måtto att jag lyssnar på Magister. skämt åt sidan som min Magister i grundskolan brukade säga ( sic!). Vill berätta att jag tycker programmen är väldigt bra. Förvånande bra. Vet inte vad jag hade tänkt när jag började lyssna. Hittade podden Magister via Din hemsida. Läste först en bra artikel av dig på Det goda samhället och så gav det ena det andra. Så nu är jag en hängiven fan! Hade ingen som helst aning om begreppet JVVF innan jag lyssnade på senaste avsnittet. Gillar hur ni går in för ämnet och fördjupar det. Det finns ju alltid risk för att man kommer in på annat, vilket inte ni gjorde nu senast i alla fall.
    Jag har lämnat några förslag förut och nu kommer ytterligare ett ;). Möjlighet att kommentera programmet, alltså efter varje sändning.. Frågor som dyker upp eller kommentarer? Går det inte att ordna det här på din blogg? För jag tillhör kategorin som varken har Twitter eller Facebook.
    Innan sändning en påannons och efter så kan de som vill kommentera sändningen?
    Hur som helst så tycker jag det är väldigt givande att höra på Er. Att få höra färdigt! Höra två personer som samtalar om ett ämne. Får man ju aldrig göra i radio nuförtiden. Alltid tre-fyra stycken i en studio och så ovanpå det ett inslag utifrån s a s. En snuttifiering av tillvaron som känns in på bara skinnet. För min och mångas tillvaro är stressig så när man då ska lyssna på radion för att LIKSOM koppla av lite, så blir det bara en återspegling av ens dagliga liv. SR, p 1 lyssnar jag på i princip varje dag, erbjuder ingen motvikt. Tvärtom. Det är bl a därför jag tycker ni är så bra, för ni gör inte det. Ni vänder och vrider på ämnena ni tar upp. Pratar färdigt och ni funderade nu senast t o m om ni inte hade pratat mer än färdigt. Ni gick nästan på tomgång, sade ni. Det finns ju en del som är mindre bra också, men det som är bra överväger när jag lyssnar.
    Mitt förra förslag om män som läser skönlitteratur , för undersökning efter undersökning visar att män knappt gör det, tar jag upp igen som ett tips på ett kommande program.. Betyder det något och hur i sådana fall. Går att komma in på s k finkultur och mindre fin kultur också. Vem som avgör det. Ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat. Då jag är uppvuxen med s k kiosklitteratur ( som man sade när jag var ung) och som jag har läst massor av. Men fick förstå via DN kultursida att det var INTE fint.
    Vilket får mig att tänka på skolans påbud om antirasism och för mångfald och någon elev som ritade hakkors. Ni pratade om det på senaste podden. Just det där att man inte, i princip, ska tänka själv. Ståndigt detta påbud ovanifrån. Jag tycker ni tar upp det på ett bra sätt.
    blev långt det här men men
    hej från mig / Monica

    • schipperke77 permalink

      Det går bra att kommentera här på bloggen. Jag kanske ska posta ett inlägg för varje avsnitt i det syftet framöver. Du ska även i övrigt ha tack för dina kommentarer och förslag, det välkomnas alltid, vare sig vi tar upp ett ämne eller inte.

Kommentera

