Skip to content

Lite nytt

november 5, 2014

Tjaba ni som ännu frekventerar det fria nätet (i motsats till de sociala mediernas självinredda små celler). Sen sist har jag recenserat Ernst Jüngers nya i tidningen Kulturen. Lite kul att Sverigedemokratiska Samtiden nyss hyllade samma bok, med tanke på att det så sent som förra året var skäl för uteslutning att hylla ”Hitlers favoritförfattare”.

I rättvisans namn vet jag inte om det var SD eller Expo som stod för den kärva Jünger-beskrivningen, men vem som än var puckot bör denne begrunda att Arthur Schopenhauer var Hitlers favoritfilosof och att Hitler var darwinist. ”Bort det” med andra ord.

Sen har jag klippt ihop en liten film på en serie jag och brorsan publicerade i Världens Ende nr 2. Spridningen har än så länge gått betydligt sämre än när jag la upp föregångaren, så jag hoppas lite grann på er. Kanske har det här med internet redan gått för långt. Kanske har vi nått peak uppmärksamhet, där intresset inte längre kan mäta sig med produktionen, varpå hela nätet blir en enda kokainfest där alla skriker i varandras munnar. Hur som helst, hjälp gärna till. Min dröm är att nå 1000 views en vacker dag.

From → Uncategorized

Kommentera

Kommentera

