Skip to content

Nya Publiceringar

oktober 13, 2014

Det blev ingenting av med de texter om Mohamed Omar och Motpol jag antydde i förrförra inlägget. Istället blev motpol – inlägget en recension åt tidningen Kulturen, medan Mohamed Omar – recensionen får tjänstgöra som mitt bidrag till nästa nummer av Det Grymma Svärdet, om det nu inte refuseras. Även om jag får skriva vad jag vill till den tidskriften tack vare gammal vänskap så har de ändå vissa krav på verkshöjd, och mina texter dit de senaste åren påminner allt mer om en förbittrad Björn Ranelid. Det är förstås lite tragikomiskt att mitt bidrag till något tidigare DGS – nummer utgjordes av en dialog mellan mig och den tidigare redaktören Pontus där jag högtidligen deklamerade mitt uttåg ur tidningen, varpå jag fortsatt medverka i varenda nummer sedan dess som om ingenting hänt, men jag har förstås inte varit direkt främmande för dramatiska uttåg utan substans därefter. Jag är helt enkelt en självömkande primadonna, det är bara att acceptera. Denna inställning präglade förstås också denna nyliga intervju på Rodeo – bloggen Const. Mitt patetiska försök till sellout besvarades förstås med fullständig tystnad. Det är ju inte direkt ont om desperata skribenter därute.

From → Uncategorized

Kommentera

Kommentera

