Skip to content

TV – Recension: Valvakan

september 15, 2014

Ett tag försökte jag mig på tv 4, men reklamen drev mig ständigt tillbaks till den avgiftsfinansierade statstelevisionen, där minst en grafiker borde få sparken, då siffrorna för kvällens mest intressanta parti var fullständigt omöjliga att urskilja i det gula klägget. Nå, jag hann i alla fall fnissa åt att Bengt Magnusson sa ”fis”.
På statstelevisionen var det främsta glädjeämnet alla ledsna miner från sju åttondelar av valvakorna. Tyvärr kan inte alla förlora i det nollsummespel som ett demokratiskt val utgör, men om man låtsades vara amerikan utan den minsta förförståelse kunde man alltid lura sig själv att det var en lajvsändning från ”Revenge of the nerds” där ypsilon – fraten äntligen kunde triumfera gentemot alfa, delta, kappa och övriga fratboys.
Varenda Sverigedemokrat i bild såg ut som om de ägnat större delen av högstadiet åt att begrunda insidan av en toalettstol, med undtantag av Björn Söder då, vars hustrumisshandlaruppsyn som bekant ständigt utstrålar ”ska du ha en backhand också, slyna?”. Lite trist med sådan brist på konsekvens, men då kunde jag å andra sidan fnissande fantisera om hur Söder skalpgnuggar Kent Ekeroth som med gråten i halsen låtsas vara med på skojet när en sträng Jimmie Åkesson undrar vad i hela friden som pågår.
images
Men buskis åsido så passar mobboffer – temat lite för bra till Sverigedemokraternas allmäna offerkofta, till den grad att jag misstänker att det är en medveten taktik. I så fall sticker förstås Björn Söders hårda ansikte ännu värre i ögonen.
Jag vet förstås att det inte hör till god ton att vara Sverigedemokraterna till hjälp, men nu är detta en obskyr blogg med max femtio läsare, inte avpixlat eller en tråd på flashbacks heta ämnen, så ursäkta mig när jag mest för mitt – och kanske erat – höga nöjes skull ger en ihopfantiserad publik bestående av Sverigedemokraternas inre krets ett par goda estetiska råd:
1) Fimpa Björn Söder! Jag vet inte vad han har på Jimmie (köpt en skuld? Bevis på kopplingar till en pedofilring? Bild på Jimmie och Kent som delar en crackpipa medan de dubblar Paula Bieler under en perverterad kabbala-rit? Vem vet?) men fuckface gots to go, och då det här är en fantasi så är ju alla hans eventuella rockärmsess irrelevanta i vilket fall som helst.
2) Ta in en ny partisekreterare mer i linje med det övriga partiet. Här tänkte jag faktiskt att ni skulle gå steget längre, med Linus Bylunds särskolestil som föredöme. Nu drar förstås Bylund lite väl långt åt skolskjutarhållet, och jag är mer ute efter färdtjänst – looken, med byxlinning över naveln/mamma väljer mina kläder – stilen. Ömhet, inte rädsla, är den initialreaktion vi söker här. Ett besegrande ”aaaaaw” så fort han visar sig i bild.
Ni måste inte nödvändigtvis gå full retard, ni är ju trots allt ”socialkonservativa” och därmed finns ju strikta gränser för er djärvhet, även när jag pimpar upp partiet som en slags CP – rådgivare i min egna fantasi, men vi kan väl åtminstone satsa på talfel, helst gomspalt? Det ska både se och låta förjävligt ut. Detta är mycket viktigt.
images-1
Så har ni en illa kammad gomspaltare med blommig skjorta och alldeles för högt dragna farfarsbyxor som står där framför kameran. Säg mig nu den kulturmarxistiska reporter som kommer våga ställa henom mot väggen! Även om de skulle ha mage, skulle tredje felhörningen vara smärtgräns, och skandalen är avvärjd. Sa han ”negerjävel”? Sa han ”Förintelsen är en bluff”? Jag vet inte, allt jag hörde var ”Ughagh ghagha ghaa” kommer de svettiga svenskhatarna mumla till varandra när de jämför sina anteckningar i Bonniersskrapan. Schack matt.
Kort sagt: ge mig full kontroll över partiet så kommer 20% till 2018 vara mer än Kent Ekeroths glaspipsdröm. Jag är ett geni.

From → Uncategorized

5 kommentarer
  1. Björn permalink

    Jag drog lite på smilbanden i alla fall, så syftet torde ses som uppfyllt.

    Med det sagt saknar jag dina skarpa analyser från Minimalismen-tiden. Ditt inlägg under förra valet vill jag minnas som synnerligen vettigt (men du själv kanske anser att det var helt uppåt väggarna så här i efterhand?), och först nu verkar vissa debattörer inse ungefär det du skrev. Dessvärre har du ju dödat Minimalismen så jag kan inte gå tillbaka och läsa skiten, och jag misstänker att herrn inte har några som helst intentioner att blidka en ensam och förbittrad läsare som undertecknad. Puss pårej.

    • schipperke77 permalink

      Det verkar som jag till sist raderar alla mina bloggar (3 av 4 hittills) så sentimentala läsare bör regelbundet spara ned. Just minimalismen sparade jag faktiskt ned med avsikten att göra något vettigt av, men sedan dess har verkligheten kommit ikapp en del, medan annat blivit föråldrat och tredje visat sig felaktigt, så den får nog vackert ligga kvar på någon hårddisk. Anledningen till just den raderingen var ett plötsligt anfall av existentiellt äckel över hela fenomenet ”politiskt tyckande”. Känns så jävla lillgammalt och förmätet, plus att ingen tackar en för att man har rätt i vilket fall som helst. Tvärtom, att ha rätt i förtid är ofta lite misstänkt, lite som på det amerikanska femtiotalet, när ”för tidig antifascism” var ett skäl till förföljelse, så fuck it. Lagom intressant med analyser vilket mellanstadiebarn som helst kan dra förresten: SD växer för att en stor del av befolkningen tycker sverige har en alldeles för generös flyktingpolitik. De siffrorna redovisas återkommande i undersökningar, så det handlar ju bara om hur 1) folk prioriterar frågan 2) hur avskräckande partiet SD är. Genom att demonisera SD (2) riskerar man dock hela tiden att aktualisera frågan (1), vilket verkar ha varit fallet. Plus att man bekräftat partiets bild av sig själva som ensamma sanningssägare mot ett maktfullkomligt etablissemang, särskilt tydligt i den där ”Vi har plats!” – kampanjen, där hundra miljonärer berättade för svenska folket att ”vi” minsann har plats för hur många flyktingar som helst. Hade jag varit konspiracist hade jag varit övertygad om att ZOG VILL ha ett starkt SD vid det här laget, men i verkligheten handlar det naturligtvis om nervöst grupptänkande. Dock härligt att se delar av vänstern vakna upp ur psykosen och börja försöka ta sig ur borgerlighetens kvävande omfamning. Den där idiotiska ”Vi är 87%” – kampanjen har till exempel mötts med den avsky den förtjänar. Än är det dock en bit kvar till målet, där man inser att bostadsbyggande, skolväsende, infrastruktur och sjukvård måste anpassas till inflödet av nya människor. Det bekymrade förstås inte den nattväktarliberala psykopaten Reinfeldt, som ju vill ge folk incitament att söka privata välfärdsinitiativ, belåna sig över husnocken och sänka alla anspråk på arbetsmarknaden. Well played, hoppas bara någon flashback- dåre letar upp och mördar kräket.

  2. Björn permalink

    ”Lagom intressant med analyser vilket mellanstadiebarn som helst kan dra förresten”

    Och likt förbannat är det få som gör det. Självklarheter är inte alltid så självklara, och sällan så pass väl uttryckta som jag tyckte att de var på Minimalismen. Dessutom var det behändigt att bara slänga upp en länk, istället för att behöva sköta snacket själv när det blev shitstorms på FB.

    • schipperke77 permalink

      … sen har jag inte riktigt temperament nog för att vara en politisk kommentator. Önska att någon mördar Reinfeldt, vad är det för trams? Det är ju typ det värsta som kan hända. Nej, låt honom leva ett långt, bittert liv med usel kontakt med sina barn (en av dem får gärna bli narkoman) och ett frostigt förhållande till Fillipa. Gärna någon kronisk sjukdom som gör vardagen till en plåga.

      I övrigt tråkar politiken ut mig.

Trackbacks & Pingbacks

  1. Det sverigevänliga PK-förtrycket | Schipperke

Kommentera

