Skip to content

Nya publiceringar!

juni 17, 2013

Just det, er hade jag nästan glömt bort. Men så går det när ni inte kommenterar eller visar annan typ av uppskattning: vips så har man annat för sig.

Nå, sedan sist har jag publicerats i den flotta litteraturtidskriften Const Literary (P)review, med novellen ”Real life” som jag ännu är rätt nöjd med. Den handlar om anarkoprimitivism och ”bygger på en verklig händelse”, som det brukar heta i film. Och om någon vecka släpps ett nytt grymt svärd, där jag recenserar Lisa Carvers bok ”Drugs are nice”, en recension som närmast liknar ett bittert bokslut över min egna havererade karriär. 

Jag umgås för övrigt med planer på att avliva den offentliga karaktären ”Johannes Nilsson” en gång för alla, men exakt hur avskedet skall se ut är ännu inte helt bestämt, så ni får helt enkelt dras med det gamla skrället en tid till, även om jag kommer vara rätt sparsmakad framöver. 

From → Uncategorized

2 kommentarer
  1. Va, Varför då?! Om du ska ”dö” så tycker jag du ska göra en sån här illustration i så fall. http://widerstedtx.wordpress.com/2012/10/07/rip-louis-vulgorette/

  2. tjena! tänkte bara tacka för en god bok, nämligen schipperke vol 1. jag har haft dig nånstans i utkanten av mitt internetmedvetande i många herrans år, dels genom din blogg, dels genom dina kommentarer på andras (typ beta, esgieqroue, pontus L mfl) och alltid tyckt att du verkar vara en skön dude.

    när jag flyttade till stockholm för ett par tre år sen innebar det en drastisk minskning av såväl tid som boarea så jag bestämde mig för att ge upp en del grejer, bl.a. kultur i fysisk form (jag lämnade helt enkelt alla mina böcker, skivor och filmer i min gamla källare och lät saken bero, tydligen har det varit inbrott där men jag vet inte hur mycket de snott, hoppas nästan på rubbet). nu kom jag ändå på att det kanske var lite väl drastiskt att bara sluta läsa böcker, så här om veckan la jag in en fet order på adlibris eller nåt sånt, och då kom jag ihåg att du hade gett ut den här sammanställningen från några av mina gamla favvobloggar (det var ju närmast något slags SCEN, det där?) så jag slängde med den också.

    bra urval tycker jag, det var ju med flera klassiska inlägg man minns även om det såklart saknades en del också, bra i alla fall att denna särpräglade tidsanda är en smula förevigad åt eftervärlden. den största behållningen av boken är emellertid att din recension av anabola fick mig att börja gymma igen efter ett rejält uppehåll, tror detta kan vara den enda bok som gjort mig snyggare istället för smartare och det är ju ett jävligt bra betyg.

Kommentera

