Skip to content

Littfest: efterbörd

mars 19, 2013

Mitt samtal med Stig Larsson har renderat ungefär lika mycket press som jag på egen hand fått de senaste fem åren ungefär. Parasitera på kändisar tycks med andra ord vara vägen framåt. Vem hugger jag härnäst? Kommentarfältet är öppet för förslag.

För att spegla kändisglansen vidare så har jag hunnit läsa ut Magdalena Nordins senaste bok ”Min Musikkarriär”, som hör till det bästa svenskproducerade jag läst sedan jag vet inte när. Tyvärr finns den inte uppe på internet ännu, varken på adlibris, bokbål förlag eller ens Maggans egna hemsida, varför denna tungt vägande rekommendation sannolikt kommer tona ut i ett fullständigt intet, vilket inte bådar särskilt gott inför min kommande bokbål – utgåva. Skärpning säger jag. Boken samlar internetmaterial kring detta projekt:

som naturligtvis är briljant nog i sig. ”Min Musikkarriär” ger dock verket extra djup.

Dessutom har jag hängt hos min f.d förläggare, Lystringbossen Fredrik Jonsson, som bjöd på mat, sprit och mina medverkandeexemplar av Det Grymma Svärdet  11 – 12 och 13 – 14. Dessutom planerade vi min medverkan till kommande nummer, vars tema kommer vara min gamla förebild och hjälte Lisa Carver. Jag fick dessutom med mig en usb med en gammal Lisa Carver – dokumentär jag ämnar se så fort jag blivit klar med detta inlägg, det vill säga nu.

From → Uncategorized

5 kommentarer
  1. Christopher permalink

    Aldrig tagit del av Rollerderby men läste Drugs Are Nice för ett tag sedan och tyckte verkligen att den var fantastisk. Min musikkarriär är också en väldigt bra titel på en bok.

    • schipperke77 permalink

      ”Drugs are nice” är som du säger fantastisk, både som tidsdokument över 90 – talets amerikanska underjord, och som ren självbiografi. Rollerderby var en riktig höjdare på sin tid, men frågan är hur väl den hade fungerat i dagens blogglandskap, då dess storhet till stor del låg i dess antites mot den tidens pretentiösa underjord.

      Filmen jag just såg var lite svår att få grepp om. Den började som en traditionell dokumentär, där bilder från suckdog-framträdanden blandades med filmade hågkomster från Lisa och någon annan (Rachel?). Halvvägs in i filmen ersattes materialet dock helt av usla nollbudgetfilmer, som såg ut att ha filmats långt efter Suckdogtiden, samt vad som såg ut som filmade inslag från någon slags återförening, utan Costes, samt delar av amatörmässiga musikvideos, som skilde sig från Suckdog på så sätt att det faktiskt var musik, någon slags halvpoppig lofi-electro. Mycket märkligt dokument.

  2. schipperke77 permalink

    ”MIn musikkarriär” ger förresten klara Carver – vibbar, och kan beställas om du följer trackback/pingbacken ”köp den idag”, vilket varmt rekommenderas.

  3. Könet permalink

    Börja hänga med sköna 23-åringar runt nöjesguiden så är du inne på plan
    Då kommer minsta lilla hobbyprojekt du tar dig för anses riksintressant

Trackbacks & Pingbacks

  1. KÖP DEN IDAG

Kommentera

